Turbo punjač - turbina je poseban agregat motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Svaki motor automobila je napravljen kako bi proizveo određenu snagu i moment na osnovu omjera goriva, zraka i temperature sagorijevanja. Mijenjanjem bilo kojeg od navedenih parametara mijenja se i snaga motora.

Veća snaga znači i veća potrošnja goriva i zraka. Kako bi se stvorile mogućnosti za to potrebno je povećati obujam cilindara, a time povećati masu i cijenu proizvodnje uz povećanje potrošnje goriva i neispunjavanje strogih ekoloških normi. Turbina je idealno rješenje!
TONY TURBINA SERVIS reparira sve vrste turbo punjača (turbo punjači Garrett, Warner, Holset, Mitsubishi, IHI) .
Procedura je slijedeća:
1/ Rastavljanje i čišćenje turbine
Na početku se Vaš turbo punjač rastavlja i dubinski odmaščuje i čisti od sagorjelog ulja i korozije. Pri tome se koristi oprema za pjeskarenje u injektorskim kabinama različitim medijima ovisno o vrsti materijala (čelik, aluminij).
2/ Pregled i ispitivanje turbo punjača
Nakon detaljnog pregleda oštećeni dijelovi se zamjenjuju novima, a prije sastavljanja odrađuju se precizna mjerenja prema tvorničkim tolerancama s naročitom pažnjom na radialnu i aksijalnu zračnost rotora u ležajnom sklopu.
.3/ Centriranje turbo punjača
Centriranje je najvažniji korak u procesu popravka turbo punjača jer je vezan na veliki broj okretaja koji postiže (više od dvjesto tisuća okretaja u minuti na temperaturama izeđu 600-1050 stupnjeva celzijusa). Pri toj brzini i najmanja neiscentriranost može prouzročiti veliku štetu vitalnog sklopa turbine. Centriranje turbo punjača obuhvaća tri koraka:
- Centriranje rotirajućih dijelova posebno. Za ispravno centriranje turbo punjača temeljno je dinamičko centriranje osovine kao i kompresorskog rotora turbine na oba plana.

- Centriranje kompletnog rotora. Rotor se sastoji od dodatnih dijelova koji bi mogli prouzročiti necentriranje stoga je obavezno također provesti drugi stupanj dinamičkog centriranja na oba plana.
- Centriranje turbo grupe. Nakon sklapanja već centriranih djelova provodi se završno centriranje i provjera brtvljenja ulja na uređaju VSR (Vibration sorting rig). Ovaj test do maximalnog br.okretaja (od 0 – 200.000 ) osigurava ispravan rad u svim režimima rada bez poznatog „zviždanja“ uzrokovanog vibracijama.


4/ Kompletiranje i kalibracija aktuatora
Ispitana turbo grupa ugrađuje se u kućišta radi provjere aktuatora. Ukoliko se radi o pneumatskom provjerava se i podešava ukupni hod i rad u nekoliko pozicija elektroničkim uređajem GATE
Način rada turbo punjača
Korištenjem turbo punjača tlačimo zrak u motor i time ostvarujemo više snage po jedinici zapremine.
U cilindru motora sagorjeva smjesa goriva i zraka. Ispušni plinovi izlazeći kroz ispušni kolektor kinetičkom energijom pokreču turbinsko kolo turbo punjača. Ono je povezano zajedničkom osovinom s kompresorskim kolom. Rotacijom kompresorskog kola zrak je usisan i stlačen prema motoru. Otvaranjem usisnog ventila stlačeni zrak ulazi u cilindar i u prvom taktu osigurava tlak „prednabijanja“. Time su stvoreni uvjeti za dodatno spaljivanje goriva u usporedbi s klasičnim „atmosferskim“ motorom.

Prednosti turbo punjača- turbine:
- Ostvarivanje više snage iz manje obujma
- Smanjenje potrošnje pogonskog goriva
- Bolje sagorijevanje uz brigu o okolišu
- Snaga dostupna u nižem broju okretaja