Servis turbo punjača ( turbina )

Turbo punjač - turbina je poseban agregat motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Svaki motor automobila  je napravljen kako bi proizveo određenu snagu i moment na osnovu omjera goriva, zraka i temperature sagorijevanja. Mijenjanjem bilo kojeg od navedenih parametara mijenja se i snaga motora.

tony turbina servis turbo punjača

Veća snaga znači i veća potrošnja goriva i zraka. Kako bi se stvorile mogućnosti za to potrebno je povećati obujam cilindara, a time povećati masu i cijenu proizvodnje uz povećanje potrošnje goriva i neispunjavanje strogih ekoloških normi. Turbina je idealno rješenje!

TONY TURBINA SERVIS reparira sve vrste turbo punjača (turbo punjači Garrett, Warner, Holset, Mitsubishi, IHI) .

Procedura je slijedeća:

1/ Rastavljanje i čišćenje turbine

Na početku se Vaš turbo punjač rastavlja i dubinski odmaščuje i čisti od sagorjelog ulja i korozije. Pri tome se koristi oprema za pjeskarenje u injektorskim kabinama različitim medijima ovisno o vrsti materijala (čelik,  aluminij).
 
ciscenje

2/ Pregled i ispitivanje turbo punjača

Nakon detaljnog pregleda oštećeni dijelovi se zamjenjuju novima, a prije sastavljanja odrađuju se precizna mjerenja prema tvorničkim tolerancama s naročitom pažnjom na radialnu i aksijalnu zračnost rotora u ležajnom sklopu.

.

3/ Centriranje turbo punjača

Centriranje je najvažniji korak u procesu popravka turbo punjača jer je vezan na veliki broj okretaja koji postiže (više od dvjesto tisuća okretaja u minuti na temperaturama izeđu 600-1050 stupnjeva celzijusa). Pri toj brzini i najmanja neiscentriranost može prouzročiti veliku štetu vitalnog sklopa turbine. Centriranje turbo punjača obuhvaća tri koraka:  

 - Centriranje rotirajućih dijelova posebno. Za ispravno centriranje turbo punjača temeljno je dinamičko centriranje osovine kao i kompresorskog rotora turbine na oba plana.

images


- Centriranje kompletnog rotora. Rotor se sastoji od dodatnih dijelova koji bi mogli prouzročiti necentriranje stoga je obavezno također provesti drugi stupanj   dinamičkog centriranja na oba plana.

 

- Centriranje turbo grupe. Nakon sklapanja već centriranih djelova provodi se završno centriranje i provjera brtvljenja ulja na uređaju VSR (Vibration sorting rig). Ovaj test do maximalnog br.okretaja (od 0 – 200.000 ) osigurava ispravan rad u svim režimima rada bez poznatog „zviždanja“ uzrokovanog vibracijama.

 
 
naval1-m 
 
naval3-m

4/ Kompletiranje i kalibracija aktuatora

Ispitana turbo grupa ugrađuje se u kućišta radi provjere aktuatora. Ukoliko se radi o pneumatskom provjerava se i podešava ukupni hod i rad u nekoliko pozicija elektroničkim uređajem GATE 
 
9044 3 R00-081-08
 
 

Način rada turbo punjača

Korištenjem turbo punjača tlačimo zrak u motor i time ostvarujemo više snage po jedinici zapremine.

U cilindru motora sagorjeva smjesa goriva i zraka. Ispušni plinovi izlazeći kroz ispušni kolektor kinetičkom energijom pokreču turbinsko kolo turbo punjača. Ono je povezano zajedničkom osovinom s kompresorskim kolom. Rotacijom kompresorskog kola zrak je usisan i stlačen prema motoru. Otvaranjem usisnog ventila stlačeni zrak ulazi u cilindar i u prvom taktu osigurava tlak „prednabijanja“. Time su stvoreni uvjeti za dodatno spaljivanje goriva u usporedbi s klasičnim „atmosferskim“ motorom.

rad turbine

Prednosti turbo punjača- turbine:

- Ostvarivanje više snage iz manje obujma

- Smanjenje potrošnje pogonskog goriva

- Bolje sagorijevanje uz brigu o okolišu

- Snaga dostupna u nižem broju okretaja